4 Jul 2012

Anya


Title: Anya (Mother)
Language: Hungarian
Pairings: None
AU (in past)

Random idea in the middle of night. Enjoy.


ANYA

Tino vagyok. Új faluba költöztünk testvéremmel és szüleinkkel. Eduard nem volt igazi testvérem, de közel voltunk egymáshoz. Én voltam az idősebb, de alig voltam magasabb nála. Sőt, kistestvér létére nálam nagyobb volt. Kicsit zavart is, hogy ezen az új helyen, ahova alig pár hónapja érkeztünk, az iskolában az osztálytársaim is ezzel piszkáltak.
Egy fiatal fiú mindig kiállt ellenem. Eléggé csendes és szótlan, viszont sok gyerek félt tőle. Sose láttam másokkal. Egyedül egyik osztálytársa volt mindig a nyakán hatalmas vigyorral az arcán. Ha jól tudom, még édestestvérek is voltak.
7 éves voltam csak. Öcsém 6, ő most kezdte az iskolát. Állandóan nekem kellett őt is segíteni. Néha ügyetlen volt, viszont nagyon kis okos.
Egyik nap láttam azt a fiút, aki többször is segített rajtam, és beszélgettem vele. Már amennyire beszélt. Eléggé szűken beszélt, inkább én szedtem ki belőle a szavakat kérdéseimmel, miközben én ugyanarról beszéltem elég hosszasan.
- És neked is vannak testvéreid? – kérdeztem, miután áttértünk a család témára.
- Van.
Rövid válasz, többet nem válaszolt. Rajtam volt a sor, én már elmondtam mindent az öcsémről, most ő jön.
- És mennyi? Az a vidám is a te testvéred, Berwald?
- Igen. Nyolc.
- Mi? Nyolc testvér? – Ő rábólintott. – Az mennyi… hogy lehettek ennyien?
- Rokonok.
Teljesen nem értettem. Testvéreket kérdeztem, most rokonokról beszél.
- Szóval… ö… a rokonaitok is veletek élnek?
Ő csak rábólintott. Aztán megláttam a kisöcsémet épp jönni ki óráról. Rá vártam igazából, hogy együtt menjünk haza.  Valami játékos foglalkozást tartottak az elsősöknek, csak ők maradtak ott.
- Mi megyünk. – szóltam oda a fiúnak, majd kistestvéremhez siettem.
Ő is felállt és elindult velem. Nem szóltam, gondoltam, ő is haza fog menni. Aztán végül majdnem hazáig jött velünk, mikor megállt egy kis ház előtt és bement a kapuján, majd kiintett.
Ez volt az ő házuk? Egy kis kunyhó, és még fából is volt a nagyja. Egy nő lépett ki rajta, hosszú haja oldaltra egy tincsbe fonva, hogy ne lógjon a szemébe. Hasonlóan szőke volt ő is, mint a fiú. Kedvesen ránk nézett, majd fiát pátyolgatta be kevesen.
- Nem igaz, hogy ez a fiú csak pár háznyira lakik tőlünk. – Alig tudtam elhinni

*

Lassan jobban megismertem a fiút, és kis családját is, akik egy-két alkalommal szívesen láttak bent is. jó állapotban lévő faház volt. Nem is volt annyira kicsi, mint elsőre láttam. Két szülő volt a nyolc kisgyerekre. Nem hiszem, hogy mind testvérek lettek volna. Legfiatalabb három a legidősebb meg olyan nyolc volt. Egyetlen egy lány volt. Ő volt a legfiatalabb.

*

- Tino! Tino! – kiáltott be öcsém a házunkba, mire kinéztem, hogy mégis miért ennyire izgatott egyből megláttam a hatalmas füstöt az utca túloldalán.
Egyik ház kiégett, méghozzá a kis faház volt. Kiszaladtam és a kis tömeghez igyekeztem. Minden felnőtt próbált vizet szerezni a kutakból, és hozták vödrökkel, de lángok hatalmasak voltak. Szétnéztem. Egy gyerek ált ott a népes családból és anyjuk után kiáltott. Odasiettem hozzá, hogy rákérdezzek.
- Mi történt, Ludwig?
- Anyám besietett, mindenki bennragadt a tűzben.
A tüzet bámultam. Senki se próbált segíteni, hogy kimentsék őket. Nem tartott soká az anya kijött két gyerekkel a karjában közvetlen mellette egy kisfiú ugrott át pár elszenesedett deszkát. A kislányt egyből Ludwig kezébe nyomta az anya, másik barna gyereket is letette, akit a szőke kisfiú próbált támogatni, aki maga is durván köhögött a sok füsttől. Az anya nem várt és sietett vissza, mire egy gerenda leszakadt a háta mögött. Még mindig négy gyerek volt benn. Egyedül a bátor anya mert bemenni a nagy tűzbe. Hallani lehetett, hogy anya a gyerekeket keresi bent. Több kis szoba volt, ami egy folyosóra nyílt. Ablakaik mind magasan, hogy ott ki lehessen jutni. Talán egy felnőttnek, de mi gyerekek vagyunk.
Nem tartott sokáig, mire Berwald és vigyorgó testvére, Christen, meglepetésemre az ablakon mászott ki oldalt, ahonnan egyből lángot is csaptak ki. Mintha a tűz erre várt volna. Ekkor az anya egyik gyerekkel a karjában kijött, akihez a két szőke fiú egyből sietve szaladt. Letette a gyereket és újra beszaladt. A Fiú eléggé élettelennek tűnt. Odamentem én is. Nem tudom. Él még? A két fiú körbeállta.
Kezdtem jobban megérteni a családot. Vegyes család volt. Ez a kis hármas egyértelműen testvérek, a kötődésük egymáshoz sokkal erősebb volt. A két idősebb csak kisöccsük teste fölött ültek a földön. A kislány, Lily és a másik hasonlóan szőke hosszabbhajú fiú is, mert Vasch is egyből a kislányhoz sietett. A kis barna, aki eléggé kilógott. Ő olyan egyedülinek tűnt. Ludwig még mindig a tüzet bámulta. Egy fiú maradt bent.
- Gilbert!
A ház összeomlott. Hatalmas lángot nem hagytak alább.

***

- Anya és utolsó gyermek a ház romjai alatt maradtak örökre. – fejeztem be ezt a szomorú történetet, melyet gyerekként éltem meg.

No comments:

Post a Comment